Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Wednesday, November 19, 2008

Cubaan air bubble berjaya...

Selepas hampir satu hari aku try guna air bubble kt akuarium aku, aku pun test la pH. Keputusannya agak memberangsangkan. Alang-alang test pH, aku test gak la dkH ngan Ca sekali. Keputusannya adalah :

Ca = 520 ppm
pH = 8.0
dkH = 11

Apa yang aku harapkan telah pun berhasil. Nilai pH dah meningkat. Hehehe...

Sekarang aku nak try guna Kalkwasser pulak. Air bubble aku stop dulu. Maka dengan itu bermulalah eksperimen Kalkwasser aku ni. Hehehe... Kalkwasser ni pH dia tinggi. Apa taknye. Kan ke Kalkwasser tu air batu kapur. Hehehe... Jadi aku kene monitor la pH aku. Kene alert sikit. Kang tak pasal-pasal pH melambung naik, mati lak semua hidupan marin aku ni. Huhuhu...

0 comments