Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Sunday, October 26, 2008

Doctor Fish

Arini aku buatkan makanan untuk ikan-ikan dan juga coral-coral aku. Resepi dia sempoi je. Amik je apa-apa ikan, udang dan kalau ada kerang ke lagi bagus (yang beli kat pasar tu, yang mentah). Pastu masukkan semua benda tu dalam blender, letak la air sikit je. Supaya mudah nak blend. Memang sengaja nak buat pekat-pekat. Kalau boleh tak payah bubuh air pun boleh. Hehehe... Pastu apa lagi. Amik la agak satu sudu bahan-bahan yang dah blend tadi, tuang je dalam akuarium. Kalau rajin, bekukan dia. Kalau boleh uat dalam bentuk dadu. Jadi tiap kali nak bagi makan, amik je satu ke dua, baling je dalam akuarium ;-)


Tadi aku gi la kedai akuarium, tengok-tengok ikan. Nampak ada satu ikan ni. Kejap-kejap dia gi kat ikan lain. Macam gigit ikan lain. Tapi ikan yang kene gigit tu tak pulak marah ke apa. Tak gaduh pun diorang. Aku tanya tauke kedai ikan tu, dia kata tu Doctor Fish. Dia akan makan kuman-kuman kat ikan lain. Oooooooooooo......patut laaaaa.....


Tapi tauke kedai tu kata ikan tu mungkin tak tahan lama. Sebab makan kuman. Huhuhu... Dia makan gak makanan ikan. Aku try la beli. Tengok cemana. Bila aku letak dalam akuarium, dia rayau-rayau je dalam akuarium tu. Tapi aktif la. Bentuk dia pun macam belut. Tapi dah lama-lama tu baru dia mula dekat-dekat dengan ikan lain. Aku perhati, kengkadang ada la dia macam makan sesuatu kat badan ikan lain. Mula-mula tu ikan lain macam nak gaduh gak. Mungkin amik masa untuk berkenalan kot. Huahaha...




0 comments