Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Tuesday, October 21, 2008

Yesss... Hari untuk aku clearkan cek aku ni...

Arini tanggal 21/10/2008 merupakan hari untuk aku clearkan cek yang aku dapat ni. Awal lagi aku dah dapat cek ni. Hari apa aku tak pasti sebab cek ni sampai kat opis aku. Time tu aku cuti raya 2 minggu. Dalam sampul surat tu ada 2 keping cek RM500. Apa yang aku perlu buat adalah clearkan cek tu mengikut tarikh yang tertera pada cek yang dilampirkan. Cek yang aku dapat aritu bertarikh 21/10/2008 dan sekeping lagi bertarikh 21/11/2008. Dua-dua cek RM500. Jadi, yang sekeping lagi tu tunggu bulan depan la baru aku clearkan.

Apa hal lak aku dapat cek ni ek. Sebenarnye cenggini. Aku join Asia Ceramic Marketing. Tapi aku amik yang pakej paling sikit je la. Sebab aku takde duit lebih untuk nak amik pakej yang modal lebih besar. Kalau ada rezeki InsyaAllah aku akan tambah modal la. Biar besar sikit pulangan.

Leh caye ke benda ni ek. Hmmm...tu terpulang pada individu. Aku join pun saje-saje je. Lagi pun Asia Ceramic Marketing ni pun geng-geng Asia Mobile Commerce gak. Aku join gak benda tu. Ada la dekat 4 tahun aku join. Bisnes topup. Aku join tu pun saje-saje gak. Isi masa lapang. Nak kata untung tu tak la besar sangat. Tapi boleh la. Best la bisnes ni. Aku jadikan bisnes ni hobi je. Bukan core aku la. Sekadar isi masa lapang.

Tapi yang Ceramic ni ada banyak option cara nak bisnes dia. Aku pilih yang mudah la. Aku beli produk kat company tu, pastu company tu beli balik dari aku. Aku beli RM900, dia beli balik dari aku RM1000. Jadi aku untung la RM100. Cuma dia akan bayar secara ansur-ansur. RM500 bulan depan dan lagi RM500 bulan seterusnya. Tapi dia bagi cek dua-dua skaligus. Cuma tu je la... Tu yang tarikh kat cek tu lain-lain.

Dan yang bestnye kalau kita terasa nak rilek jap, leh benti letak modal. Tapi keuntungan pun benti kejap la ;-) Dan satu lagi, ada baucer kalau run straight 4 bulan berturut-turut. Baucer dia boleh pilih samada nak KFC ke Pizza Hut ke Giant ke BHP ke dan macam-macam lagi. Kalo berminat leh contact aku tanye-tanye walaupun aku tak tau sangat sebab aku bukan promoter :-P Tapi aku sebar-sebarkan gak la kat kengkawan. Ye la... Kongsi-kongsi peluang ngan member. Lagi pun dah member tanye. Aku pun story la kat diorang. Cuma rata-rata agak keberatan sebab nak starting dia memang agak besar. Minimum Rm1055. Ye la...orang risau gak risiko dia ye tak... Tapi apa pun terpulang la pada individu. Nanti ada masa aku cerite lagi tentang Ceramic ni.




Ni cek yang akan aku clearkan bulan depan. Dah tarikh dia bulan 11. Kalo aku clearkan awal-awal kang bank kata cek tendang lak kang. Hehe.. InsyaAllah minggu ni atau minggu depan aku akan dapat lagi 2 keping cek camni. Kalau nak usha-usha dulu, leh nengok kat http://www.saudagarceramic.com/duokino

0 comments