Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Friday, January 9, 2009

My poor laptop...

Macam biasa aku kat opis buat kerja-kerja pengkeranian menggunakan laptop aku. Walaupun ada gak PC kat bilik aku dalam makmal aku tu. Tapi sunyi kalau duduk dalam bilik tu. Sorang-sorang je. Tapi kadang-kadang ada gak waktu-waktu nak mendapatkan ketenangan bersendirian ataupun nakkan privasi. Nak rilek-rilek buat kerja sambil dengar lagu ke. Kalau aku buat macam tu kat meja aku dalam bilik staf, kesian pulak kat orang lain. Mengganggu ketenteraman orang pulak.

Minggu ni takde la banyak mana kerja-kerja pengkeranian aku. Cuma sekadar buat jadual waktu untuk pensyarah elektrik. Bila aku dah siap buat jadual, tinggal last touch-up je, aku ingat nak rilek kejap la. Aku pun surf internet ka kejap. Tengok-tengok anime apa yang boleh nak download nanti. Takde lagi. Belum lagi. Aku tunggu episod Bleach, One Piece ngan Naruto Shippuuden tiap minggu. Aku kumpul dia punya anime ngan manga. Memang complete aku kumpul sampai yang terkini.

Lepas tu aku pun buka la portal Utusan jap. Tengok-tengok berita sepintas lalu. Tengah aku baca, tiba-tiba skrin laptop aku jadi gelap. Tapi lampu-lampu indicator semuanya hidup la. Aku tekan apa pun tak boleh. Last-last aku padam laptop tu secara paksa. Rilek jap beberapa minit. Aku hidupkan balik, ok. Aku pun ingat nak sambung la balik touch-up jadual waktu yang aku buat tadi tu. Tiba-tiba skrin jadi gelap balik. Sama macam tadi. Tekan apa pun tak boleh. Aiseh, apasal pulak dengan laptop aku ni. Aku pun biarkan je laptop aku lepas aku matikan secara paksa.

Apa lagi, merayau-rayau borak-borak dengan member je la. Sambil tumpang-tumpang PC member. Sampai la abis waktu kerja. Nasib baik dah petang. Tak lama lagi nak balik. Kat rumah aku try lagi. Benda sama juga berlaku. Makin tiada harapan. Bila hidupkan langsung takde apa-apa. Yang hidup cuma lampu-lampu indicator sahaja. Huhuhu...aku risaukan data aku dalam hardisk tu. Harap-harap ok la. Aku cuma mampu berharap je. Kalau tak, kene buat balik la jadual waktu tu. Nasib baik petang tu aku sempat print. Walaupun belum touch-up lagi tapi at least susunan dah ada. Mudah la. Tinggal salin balik je la andai kata kene buat balik.

Arini aku pegi keje, aku lepak je la kat bilik aku dalam makmal. Guna PC aku dalam bilik tu. Nak touch-up gak cover depan fail pensyarah. Tukar wording je. Tapi aku buat guna Macromedia Firework. Diorang kat sini kalau design grafik biasanya guna Adobe Photoshop. Hehe...saje je aku guna lain. Jadi takde orang la boleh ubah kecuali aku. Boleh gak ubah cuma kene keje lebih sikit la. Hehehe... Konon-konon nampak macam cuma aku je la yang boleh ubah. Huahaha...

Lepas tu aku prepare sikit tempat pendaftaran pelajar untuk minggu depan. Sempat gak pagi tadi aku gantung banner. Baru nampak sikit suasana nak buka semester ;-) Lepas tu aku pegi la bandar nak cari casing untuk hardisk laptop aku ni. Jadikan portable hardisk. Tapi sebelum beli casing tu, aku minta taukeh tu test dulu hardisk tu ok lagi tak. Nasib baik ok. Dan aku pun beli la casing tu. Maka dengan ini duniaku pun mula berubah sikit. Tak pernah aku ada portable hardisk ni. Hehehe...



Kesian laptop aku. Nape ek. Motherboard rosak ke...

1 comments

Anonymous

salam bro..kat sini jugak aku jumpe ko..dh ade anak ko..