Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Wednesday, December 3, 2008

Bye bye to "Mrs. Defrost Each Two Days"

Rumah sewa yang aku duduk ni lengkap, full-furnished. Masuk cuma bawa baju je. Tapi adat la kalau dah hidup berkeluarga. Nak juga merasa ada barang-barang keperluan, perabot sendiri. Tahun lepas aku beli la rak kecik je. Untuk dapur, bilik dan ruang tamu. Best gak la bila tengok ada barang sendiri. Kalau tak, rasa pakai barang orang je. Huhu...

Recently my wife said something about the fridge. The fridge is functioning. My wife luv to stock the fridge with her stuff and her cakes she made (ummm.....I love that part). But she's keep complaining that she have to defrost the fridge each two days. Huhuhu... Because the freezer get too much ice. Wow...is it too cold?

Hehe... Aku pun buat la lawak kat bini aku. Aku kata nak guna peti sejuk tu untuk akuarium aku. Sejuk kan? Jadi, boleh la jadikan chiller untuk akuarium aku. Hehehe... Dah la aku ada masalah nak kekalkan suhu akuarium di bawah 28 darjah sebab guna lampu 105 watt (sebelum ni 130 watt tapi aku kira balik, 105 watt dah cukup). Bini aku suruh aku amik je tapi dia nak peti sejuk lain. Hehehe... Aku pun apa lagi..... Guna la untuk akuarium aku. Pergh...siang-siang pun dapat suhu 26 darjah. Tu belum lagi buat betul-betul. Rasanya boleh lagi sejuk kot. Kene susun hos dalam freezer tu elok-elok sikit. Untuk pemindahan haba yang optimum.

Tapi kesian bini aku takde peti sejuk. Dah 4 hari bini aku takde peti sejuk. Pening bini aku nak simpan daging, ayam dan lain-lain benda yang perlu dibekukan. Sebenarnya dah lama aku usha-usha peti sejuk. Semalam aku usha lagi. Arini pun aku usha lagi dan akhirnya jumpa yang berkenan. Harga kira ok, murah la. Pulak tu ruang dia besar. Jenis Samsung. Ok la ek. Aku pun beli la.

Hehehe...seronok bini aku. Dah lama bini aku nakkan peti sejuk yang lebih besar. Peti sejuk tuan rumah ni sesuai untuk orang bujang. Kecik je. Bini aku pulak rajin masak. Macam-macam dia nak simpan. Peti sejuk tu mana la muat. Memang seronok betul la bini aku dapat peti sejuk baru. Tapi aku tak beli la yang besar gila. Nak buat apa... Anak aku pun baru sorang. Hehehe...


Suka la tu dapat peti sejuk baru. Confirm bini aku tak sabar nak penuhkan peti sejuk ni. Hehehe...


Huhu...dah macam nak buat iklan pulak. Promo ke tu.....


Ni la peti sejuk bujang yang tuan rumah punya. Aku pakai untuk akuarium ;-) Hehe...Taufiq tengok apa tu taufiq... Tak caye ke abah guna peti sejuk untuk akuarium? Huahaha...

0 comments