Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Wednesday, December 24, 2008

Anak Aku Kemaruk Nak Duduk

Umur dah 5 bulan lebih. Dah nak dekat 6 bulan dah. Dah makin rajin meniarap dah anak aku ni. Kalau letak atas katil, biar je beberapa minit, tau-tau dah kat hujung katil dah. Kali pertama anak aku guling-guling macam tu kat katil, aku betul-betul terkejut. Ye la... Biasa takde la dia gerak-gerak sampai macam tu. Biasanya cuma pusing macam jarum jam je. Ni dah guling-guling dah. Masa aku perasan tu betul-betul dah kat hujung katil. Bahaya betul. Sekarang anak aku lebih kerap main kat lantai je (ada la alas, sejuk la lantai tu). Biar dia lagi aktif bermain. Hehehe...


Nampak tak kerusi biru anak aku tu. Yang anak aku buat main tu. Kalau aku letak atas tu, dia dah pandai turun sendiri. Tapi dalam keadaan yang agak bahaya la. Dalam erti kata lain, guling-guling sampai jatuh dari kerusi tu la :-P huhuhu... Kalau aku tegakkan sikit, dia mula angkat badan dia, macam nak duduk. Tapi masalahnya dia belum boleh duduk tegap lagi. Jadi, bila dia cuba angkat badan dia, nanti dia akan jatuh ke depan pulak. Bahaya betul anak aku ni. Nakal betul.

Kebetulan sekarang ni aku tengah cuti. Jadi anak aku lebih banyak luangkan masa dengan aku. Kalau dah kebulur ke, buang air ke, baru la dia melalak panggil mak dia. Mmmmmmmaaaaak..... Macam tu la dia menangis panggil mak dia. Huhuhu...



Suka dia kalau dapat duduk macam ni sambil tengok tv. Huhuhu... Tak padan kecik. Belum boleh duduk tapi dah sibuk nak duduk. Berangan nak jadi macam orang besar.



Bukan setakat tengok tv. Nak juga dia main komputer. Apa boleh buat. Dah mak bapak dia pun selalu duduk depan komputer. Huhu..serabut sikit bilik tu. Tengah kemas, ubah susun atur perabot ;-)



Ewah ewah... Dia pun nak minum jugak ke... Ye la... Mak buat air ni untuk abah. Dia pulak nak menyibuk.


Eh...dah dah dah... Ada ais ni. Tak boleh minum banyak sangat. Awak tu kecik lagi. Huhuhu...



Jom sambung main komputer lagi. Taufiq nak surf internet lagi ke... Ke nak update blog ;-)

0 comments