Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Saturday, September 4, 2010

Tangkapan paling besar hari ni

Hari ni seawal jam 8 pagi lagi Wilson datang rumah aku. Semalam lagi dah bagitau nak datang. Katanya nak join ambil gambar burung kat area taman aku. Aku ok je. Selepas setup kamera kitorang dengan apa yang patut, aktiviti memburu burung pun dimulakan. Aku bersama dengan D5000 aku yang dilengkapi dengan lensa 55-200mm VR manakala Wilson pula dengan D90 yang dilengkapi dengan lensa 18-105mm VR.

Untuk aktiviti memburu burung pagi ni, sudah tentu la kelengkapan aku memberikan kelebihan. Walaupun aku hanya menggunakan D5000 berbanding Wilson dengan D90, tetapi lensa aku memberikan kelebihan kerana dapat zoom lebih jauh. Sudah tentulah nikmat zoom itu lebih bermakna ketika memburu burung ni. Seolah-olah melihat burung depan mata walaupun burung tu sebenarnya terbang tinggi di udara. Hehehe.....



Mulakan dulu dengan objek yang dekat. Susah juga nak kejar kupu-kupu ni.



Menu untuk sarapan hari ini. Menu burung ni, bukan aku. Sesungguhnya aku berpuasa hari ni. Hehehe.....



Tiang elektrik yang menjadi tempat persinggahan sementara.




Inilah sasaran yang aku tunggu-tunggu.




Yaaa..... Dapat juga aku tangkap gambar burung ni dengan lebih dekat.

0 comments