Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Wednesday, October 6, 2010

Pop-up Flash Diffuser

Sampai pun barang yang aku order melalui eBay. Barang ni dari Hong Kong. Ambil masa lebih kurang seminggu untuk sampai ke tangan aku. Harganya lebih kurang RM25. Murah ke mahal, aku tak pasti. Aku beli melalui eBay sebab susah pulak aku nak jumpa kat sini.



Ia didatangkan dengan pemegang diffuser dan juga 3 jenis diffuser.

Masa untuk aku mencuba perbezaan menggunakan diffuser. Seperti biasa, anak aku la yang jadi modelnya. Hahaha...



Ini adalah gambar yang diambil tanpa menggunakan flash.



Ini pula dengan flash menggunakan setting yang sama. Kelihatan seperti agak overburned.




Ini pula dengan flash dan juga diffuser menggunakan setting yang sama. Kelihatan cahaya flash agak lembut dan bayang-bayang hasil dari cahaya flash agak minima.


Menggunakan diffuser biru.






Menggunakan diffuser jingga.




0 comments