Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Tuesday, October 26, 2010

Photogenic

Aku bukanlah profesional dalam arena fotografi ini. Hanya sekadar hobi sejak sekolah lagi. Bermula dengan hanya menggunakan kamera pinjam hinggalah mampu membeli kamera sendiri.

Bukan berniat untuk menunjuk pandai. Hanya sekadar berkongsi. Mana tau ada yang sudi memberi komen membina yang boleh meningkatkan lagi kemahiran aku. Memang ia sekadar hobi tapi aku memang minat melakukannya sejak sekolah lagi. Cuma sekarang aku mula kurang mengambil gambar sebab aku rasa macam tak banyak pulak gambar aku. Hahaha... Biarlah orang lain pulak yang mengambil gambar. Supaya banyak gambar aku nanti. Huhuhu...

Kalau dulu aku cuma berpeluang untuk bertanya kepada yang lebih berpengalaman. Itu pun kalau ada rezeki dapat berjumpa. Tapi teknologi sekarang memudahkan. Walaupun sekadar melayari forum atau blog yang berkaitan, banyak perkara yang boleh dimanfaatkan. Kalau ada apa-apa teknik yang aku tulis dalam blog aku ini pun kebanyakannya aku baca dari blog atau hasil idea yang diberikan orang yang berpengalaman. Tak semua pun aku dapat praktikkan.




Anda mungkin berminat untuk membaca post berkaitan teknik :

- Dah lama tak try DSLR
- Ni gambar betul, bukan edit ok
- Motion blur di pagi raya
- Light trail depan Taman Manis
- Panning...


Anda mungkin berminat untuk membaca post berkaitan hasil fotografi :

- Goniopora setela seminggu
- Two little clam
- Barulah nampak smart
- Testing guna downlight
- Beberapa ketika selepas unboxing D5000
- Photogenic di Malam 17 Ramadhan
- Pagi selepas hujan lebat
- Shoot burung di depan rumah
- Sunlight effect
- Sementara menunggu waktu berbuka
- Tangkapan paling besar hari ini
- Malam raya
- Pemandangan di Look Out Point
- Pemandangan matahari terbenam di Look Out Point
- Light trail dari tempat parking Look Out Point
- Blackout lagi
- Funfair di Tawau
- Setelah 3 tahun bersama Viva
- Fish-eye Lense Converter
- Anak kucing siapa lah ni.....
- Bahang betul hari ni...

2 comments

FiyanParent's October 27, 2010 at 11:31 AM

makin hari, makin cantik gmbr ko ambik ba mat!

mamat October 27, 2010 at 11:47 AM

thank you ya mama pian...

kebanyakan gambar lama-lama bai tu...
tp sengaja jak aku upload sikit2...