Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Saturday, November 7, 2009

Seafood roll with fish fillet

Macam biasa, hari sabtu adalah hari untuk bawa bini aku ke pasar beli barang-barang dapur ngan lauk. Pastu bini aku akan sibuk kat dapur untuk mengemas. Kemas dapur dan juga barang-barang yang dia beli. Tengah dia kemas-kemas tu, bini aku tanya aku nak buat apa dengan fish fillet. Beli minggu lepas rasanya tu.

Apa lagi... Aku minta bini aku tolong potong udang, sotong ngan bawang besar bentuk dadu. Bini aku buat je. Tak tanya pun aku nak buat apa. Sementara tu aku defrost fish fillet tu.


Bila dah defrost, aku tabur serbuk kari, serbuk lada sulah ngan serbuk lada hitam kat fish fillet tu. Biarkan dalam setengah jam.


Pastu aku gaul-gaul semua bahan yang bini aku potong dadu tadi. Sambil gaul, aku tabur gak sikit garam, serbuk kari, serbuk lada sulah ngan serbuk lada hitam. Gaul je sampai rata. Biarkan je dalam setengah jam.



Pastu aku letak bahan yang dah digaul tadi tu kat atas fish fillet. Lepas letak bahan tu, aku potong sikit butter letak atas bahan-bahan tadi.



Pastu aku pun bungkus la fish fillet tu. Kelim fish fillet tu guna toothpick. Pastu aku biarkan dalam setengah jam. Huhu...ada lebih pulak bahan-bahan yang potong dadu ni. Aku pun gunakan kulit popia yang besar. Buat ala-ala popia. Sama gak macam tadi. Susun bahan dadu pastu letak gak butter. Pastu bungkus la.



Dan yang pasti aku panggang menggunakan fancy grill. Yang bungkus guna kulit popia tu pun aku bakar je atas fancy grill. Huhu...



Dan inilah hasilnya. Susah gak nak panggang. Senang pecah. Fish fillet kan..... Masa panggang tu, isinya macam digoreng bersama butter dalam fish fillet tu. Lepas tu kami makan la.... Hehehe...

Tapi aku rasa lagi senang kalau bakar guna non-stick frying pan.

0 comments