Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Friday, November 27, 2009

Beraya merangkap menyerbu rumah member

Dalam pukul 9 lebih pagi tadi baru aku balik dari masjid, sembahyang raya. Tak lama lepas tu, Jaja dengan Fara datang, ambil kek yang dia tempah ngan bini aku. Lepas tu aku makan lontong yang bini aku masak. Tengah aku sedap-sedap makan, tiba-tiba KakTi sekeluarga datang. Alamak ai... Awal-awal lagi rumah aku dah kena serang.

Mengelat KakTi ni. Tak masak untuk raya ke ni... Takut orang serang rumah dia, tu yang dia serang rumah aku awal-awal pagi. Huhuhu... Tak pe la. Layan je. Lagipun kitorang dah plan nak gerak sekali, menyerang rumah member lain. Katanya pukul 10 pagi baru gerak. Rupanya plan sebenar dirahsiakan. Serang rumah aku dulu. Hahaha... Sori ye KakTi. Rendang daging ngan ketupat lom masak lagi.

Pastu kitorang gerak ke rumah Mahadi lak, kat Taman Wawasan. Aku follow je. Kat rumah Mahadi tu kitorang makan nasi kerabu. Lepak-lepak, borak-borak sambil tengok anak-anak kitorang bermain.

Pastu pulak kitorang menyerbu ke rumah Cik Bedah kat Tanjung Batu. Hahaha...terkejut Cik Bedah. Kelam kabut dia. Kitorang makan la kerepek yang ada sementara menunggu Cik Bedah siapkan Buras ngan lauk-lauknya. Tapi tak lama kitorang kat situ. Sebab hari Jumaat kan... Tengahari nak pergi sembahyang Jumaat. Mula-mulanya ingatkan nak biar anak bini kitorang lepak-lepak kat rumah Cik Bedah sementara aku ngan Haslan pergi masjid. Tapi tukar plan. Cik Bedah pun blur-blur je. Yela...kelam kabut siapkan buras, pastu kitorang dah nak blah pulak. Sori la ye Cik Bedah. Kitorang sembahyang kat masjid kat area rumah Cik Bedah tu.

Pastu kitorang serang rumah En.Salleh lak kat Taman Fortuna. Kat situ kitorang makan ketupat, lauk stail Johor la. Tak lama pastu, Zulfadly, Wea, Shafiq beserta keluarga sampai gak rumah En. Salleh. Hehe...giliran kitorang bergerak lagi.

Kitorang ke rumah En.Mail kat Hot Spring. Kat situ kitorang makan nasi dagang. Macam biasa, sambil makan sambil borak-borak sambil tengok anak-anak bermain. Huhu...penat gak. Lepas tu kitorang terus balik rumah. Rilek-rilek... Bini aku lak nak sambung buat kek lagi. Ada lagi tempahan.

Malam tu sambung beraya lagi. Kitorang serang rumah Jaja-Fara lak. Makan nasi impit ngan sambal kacang. Ada gak kuah lodeh tapi aku tak makan. Dan ada juga laksa. Yang ni aku makan gak. Hahaha... Lepak-lepak jap. Ingatkan nak balik sebab bini aku nak sambung buat kek lagi. Tapi bini aku kata join je KakTi beraya di Kinabutan.

Kitorang pegi rumah Basir. Ada laksa gak. Makan je la, apa lagi. Hahaha... Lama gak kat situ. Ramai yang ada. Bila ramai yang ada, lama la melepak. Hahaha... Pastu ingatkan nak balik. Wea lak ajak singgah rumah dia. Hahaha...nak minta tolong abiskan sup tulang rupanya. Huahaha... Banyak tu... Sup tulang merangkap sup gearbox. Yang lain macam segan je nak makan. Kenyang kot. Aku makan je la. Tapi last-last ramai lak yang ikut makan sama. Hahaha...

Satu hari berjalan makan-makan kat rumah orang. Hahaha...memang beraya betul. Esok lak nak join orang berkorban kat kolej.

0 comments