Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Saturday, August 27, 2011

Nesan untuk Nurfatihah

Alhamdulillah, hari ni saya berkesempatan untuk menunaikan hajat saya untuk kubur arwah anak kami. Saya berhajat untuk membuat sendiri kayu nesan untuk dipacakkan di kubur arwah anak kami, Nurfatihah Humairah.

Selepas membeli bahan dan peralatan yang berkaitan, saya dan Taufiq memulakan projek kami. Gembira saya membuatnya, ditambah lagi dengan gelagat Taufiq yang sibuk membantu sambil tidak henti-henti menyebut "ni untuk adik Fatihah". Memang saya bukan seorang tukang kayu. Abah minta maaf la ye Fatihah kalau kayu nesan yang abah dan abang Taufiq buatkan ni tak berapa cantik. Tapi inilah hajat abah, nak buat sendiri kayu nesan untuk Fatihah.





Memulakan salah satu projek raya





Taufiq jadi pemberat, elak kayu bergerak-gerak





Memulakan fasa membentuk corak. Cewahhh...






Melicinkan potongan dan membulatkan sudut-sudut






Membulatkan sudut-sudut






Wood lacquer sekarang pun canggih, pakai spray je. Dulu beli pakai botol kaca






Proses pengeringan selepas lacquer






Pandangan dari sudut lain





Dah nak kering dah ni. Takde la cantik sangat. Hihihi... Boleh la..... InsyaAllah esok akan dipacakkan di kubur arwah Nurfatihah Humairah.



0 comments