Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Friday, December 18, 2009

Sambutan Awal Muharam

Semalam kami mengadakan sambutan Awal Muharam di rumah En. Salleh, bos dalam unit aku. Saje pilih rumah dia jadi port sebab laman dia sesuai untuk buat majlis, hehehe... Asalnya idea main-main je. Last-last jadi betul. Alhamdulillah. Majlis biasa je. Majlis tak rasmi.

Kebetulan pulak sepanjang minggu ni, 3 malam berturut-turut kitorang ada function. Nasib baik masa tengah main-main merancang tu kitorang dah bahagi-bahagikan tugas. En. Salleh sebagai tuan rumah dan juga support apa-apa yang kurang. Shifa sebagai penyebar merangkap jemputan dan kutipan dana. Basir sediakan kelengkapan untuk makan merangkap cari bahan untuk masak. Haizam lak selaku ketua program untuk majlis ni. Hahaha... Aku lak takde benda lain la. Bahagian persiapan tempat, dibantu seorang member iaitu Panjang (nama glemer dia).

Menu nasi goreng (dimasak oleh Haizam n family), bihun goreng (dimasak oleh Basir n corporation), sayap panggang (diperap oleh Cik Bedah), ikan sela bakar, udang bakar, sambal sotong kering (speciality En. Salleh), kacang buncis ulam dan beberapa pencuci mulut.

Kebetulan pulak pukul 5.30 petang sampai 8.30 malam ada perlawanan final antara Malaysia dan Vietnam. Memang menggoda la. Nasib baik aku bukan hantu bola. Atas beberapa permintaan, aku siap tayangkan kat skrin lagi. Hahaha... Tapi takde la sepanjang masa kami mengadap skrin je. Ingat-ingat sikit. Kan ke nak baca doa akhir tahun dan awal tahun. Aku lak sempat baca doa tu dalam kereta, ikut dalam radio. Terperangkap dalam jem. Jalan sesak. Aku tengah sibuk urus setup tempat, cari-cari barang.

Ala...acara menonton bola tu pun untuk isi masa lapang je sementara tunggu yang lain-lain sampai. Tapi majoriti datang pukul 7 lebih (kat sini waktu isyak pukul 7.17 malam). Bila dah cukup korum, tayangan dihentikan dan kami pun sembahyang isyak, baca yasin dan tahlil. Kebetulan malam Jumaat. Macam biasa Faizal la jadi imam. Ustaz bah itu.....

Lepas tu sesi makan dan bersantai sambil bual-bual, tengok tv kat skrin. Hahaha... Budak-budak pun seronok sebab ramai kawan-kawan. Adegan kejar-mengejar anak tu dah memang wajib la. Hahaha...

Malam tu aku anak beranak balik dalam pukul 11 lebih. Biasa la. Orang persiapan tempat biasanya kene balik yang paling last sekali. Apa pun dengan tak disangka, malam sambutan Awal Muharam ni berjaya. Cuma yang tak bestnya, aku tak perasan pun siapa-siapa yang ambil gambar. Hehehe...

Selamat menyambut Tahun Baru Hijrah.

0 comments