Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Tuesday, December 29, 2009

Homemade sushi

Aritu restock barang dapur kat Giant, terjumpa lak seaweed. Apa lagi... Beli la... Konon-konon nanti boleh la buat sushi. Dah lama dah. Tapi tak juga buat-buat. Huhuhu...

Entah angin apa hari ni, tiba-tiba nak try buat sushi lak. Petang tu dah start la masak nasi. Dan masak la apa-apa yang patut untuk nak jadikan inti dalam sushi tu nanti. Aku gunakan crabstick, sosej, sayur campur, telur dadar, dan telur taufu untuk dijadikan inti. Konon-konon nak buat 3 jenis sushi yang berlainan inti. Huahaha...

Lepas siap masak semua tu, aku gaul nasi tu ngan air gula dan sedikit garam dan cuka. Ala-ala 3 rasa la konon. Last sekali adalah aktiviti menggulung sushi. Ni la first-time aku buat sushi untuk seumur hidup aku ni.



Tu la dia rupa bentuk sushi kami malam ni. Kebetulan masa aku buat sushi ni, bini aku tengah sibuk buat kek tempahan. Masing-masing buat kerja. Jadi, takde la siapa-siapa yang nak tolong jadi cameraman masa kami tengah buat kerja. Jadi, takde la gambar masa aku tengah membuat sushi. Tau-tau gambar sushi dah siap je.

Rasanya pulak, bini aku kata sedap. Aku pulak no comment. Sedap kali terakhir aku makan sushi ada la dalam 8 tahun yang lalu. Jadi aku tak ingat la rasanya sushi yang sepatutnya tu macam mana. Tak dapat aku nak buat kesimpulan samada sushi yang aku buat ni jadi ke tak.

0 comments