Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Tuesday, October 27, 2009

Panggang lagi...

Semalam kitorang beli sayap ayam banyak-banyak. Sebab terasa nak buat sayap panggang. Hahaha... Pastu pagi tadi sebelum aku pergi kerja, aku pesan kat bini aku perap sayap-sayap tu. Petang leh la bakar. Bila aku balik tengahari untuk lunch, soalan pertama yang aku tanya kat bini aku adalah "sayap tu dah perap ke?" hehehe

Bila petang lepas aku abis kerja, giliran aku pulak nak uruskan sayap-sayap tu. Apa lagi... Panggang laaa... Macam biasa, aku panggang menggunakan aku punya Fancy Grill je la. Panggang sayap dalam rumah. Hahaha...habis berasap satu rumah dengan bau sayap panggang.

Bini aku perap sayap-sayap tu dengan 2 resepi yang berlainan. Satu set diperap tandori. Satu set lagi entah la, aku tak tau nama resepinya. Yang aku tau, bini aku amik resepi tu dari Cik Bedah. Hahaha... Yang penting, aku nak makan sayap panggang.

Kitorang makan 4 ketul je petang ni. Ada la 2 ketul yang aku dah bakar. Untuk nak makan malam nanti. Bini aku kata nak makan dengan nasi goreng. Jap lagi dia nak buat nasi goreng. Dan yang paling penting, ada banyak lagi sayap ayam yang dah diperap, tapi belum lagi aku panggang. Untuk menu sepanjang minggu ni agaknya. Hahaha...


Sayap-sayap yang diperap tandori dan juga resepi dari Cik Bedah



Hehehe...panggang guna fancy grill ni la



Sejurus sebelum masuk dalam mulut aku dan juga bini aku

2 comments

Sidar S November 3, 2009 at 7:28 PM

wah..da amek resepi dr cik bedah ek? kesan dr Table la ni..hihi..bila nk jmpt kami mkn sayap ayam pl??:P

mamat November 3, 2009 at 7:39 PM

zack la minta dr cik bedah. kn ke aritu siap salah pgl org lg. nak sgt resepi tu agknya.

nk jemput korg mkn? tnya zack. hahaha...