Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Saturday, May 12, 2012

Patrick Star In Aquarium

Kenal dengan Patrick Star? Salah satu watak dalam siri animasi Spongebob Squarepant iaitu seekor tapak sulaiman berwarna merah jambu, kawan baik kepada Spongebob.

Dalam akuarium marin saya juga mempunyai tapak sulaiman.








Nak tengok tapak sulaiman bergerak? Saya sengaja meletakkan tapak sulaiman tersebut dalam keadaan terbalik. Sekiranya anda melihat video ini dengan sabar sehingga tamat, anda boleh lihat tapak sulaiman tersebut bergerak membetulkan semula posisinya kemudian bergerak ke tempat yang dia mahu pergi.





6 comments

Ishak Zaini September 23, 2012 at 11:40 PM
This comment has been removed by the author.
Ishak Zaini September 23, 2012 at 11:41 PM

Assalamu'alaikum.. Cantik-cantik akuarium saudara. Saya dari Semporna, selalu juga turun Tawau, minat pelihara ikan macam saudara juga, cuma saya pelihara ikan-ikan air tawar je la, belum try lagi pelihara hidupan laut masin macam saudara. Saya nak tanya sikit sebenarnya ni, kedai akuarium yang jual ikan selain Jin-jin Aquarium di Tawau ada di mana ya? Boleh listkan tak.. Saya cuma tahu jin-jin dan pasar takada setiap ahad tu ja pot nak beli ikan. Teringin juga nak usya kedai-kedai ikan yang lain. Tq.

mamat September 24, 2012 at 3:10 PM

waalaikumussalam

kalau kedai akuarium untuk air tawar tu banyak la. Jin Jin Aquarium di Bt 3. di takada pn ada, Discuss Aquarium. di hot spring pn ada.

tapi kalau untuk air masin ni, biasa saya ke Discuss Aquarium di takada. di tingkat atas.

yg lain-lain tu saya tak pernah pergi

Ishak Zaini September 24, 2012 at 4:30 PM

T.kasih banyak2 la kasi info, sangat berguna untuk orang macam saya ni kalau datang ke Tawau suka singgah kedai ikan, at least ada lebih banyak pilihan lepas ni, dah banyak orang saya tanya, semua kawan-kawan saya hanya tahu jin jin je tempat ada jual ikan hiasan. Setiap kali turun ke Tawau boleh kata hampir mesti singgah di jin-jin tu. Hehe. kalau ahad saya singgah pasar takada sebab kat situ pun banyak penjual2 ikan hiasan. Alhamdulilah dengan saudara saya dapat tahu dua tempat baru lagi. Nak tanya sikit lagi ni, Discus tu kedainya di bangunan2 sebelah eastern plaza tu ke? bangunan2 yang ada pasar takada setiap ahad tu? Kat sebelah mana kedainya? dari jalan besar boleh perasan tak? hotspring pula di mana arahnya ye? pertama kali dengar nama hotspring di Tawau.

Unknown April 25, 2013 at 10:33 AM

Assalamualaikum saudara, sy baru berjinak2 mau buat planted aquarium. buat masa ni sy sdh ada CO2, chiller etc.. cuma masalahnya sy mau tanya kalau saudara ada tau lagi mana2 kedai aquarium di tawau (sy org tawau sejati tp banyak tempat xtau)yg ada supply lebih bagus sbb di kedai jin2 sama discus tu pun barang2nya limited macam dia pnya Soil (tanah) etc. pokok2.. dan yg paling penting tempat mau refill CO2. thnks

mamat April 29, 2013 at 9:12 AM

waalaikum salam... saya pun tak tau kedai lain yang boleh supply lebih baik dati kedai-kedai tu. cuma biasanya saya minta katalog, pastu special order la dengan diorang. cuma kene tunggu la