Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Saturday, February 21, 2009

Taufiq dan Dato' Tawfiq

Hari ni ada Majlis Penyerahan Watikah Perlantikan Ahli Jawatankuasa Penasihat Kolej kat kolej aku. Watikah disampaikan oleh Menteri Pengajian Tinggi, Dato' Khaled Nordin. Dato' Tawfiq pun datang gak. Dia pun salah satu penasihat kolej aku. Seperti yang dipesan oleh pengarah kolej aku, bawa ahli keluarga datang sama. Maka bini aku dan anak aku, Taufiq pun datang sama. Dapat lah Taufiq bertemu Dato' Tawfiq nanti ;-)

Ikut jadual, menteri sampai pukul 8.30 pagi. Tetamu mula datang pukul 7.45 pagi. Kami staf-staf kolej, sebagai tuan rumah kena la datang awal. Aku malas nak ulang alik amik anak bini aku nanti. Jadi diorang pun ikut la sama dengan aku gi kolej kul 7.30 pagi. Hehe... Taufq buka mata je terus mandi.

Tapi kul 9 lebih baru menteri sampai. Jadi lambat la majlis mula. Kesian Taufiq aku. Dah la datang awal. Ramai yang ingat anak aku tak sihat. Muka serius je. Tak senyum-senyum. Hehehe... Mana taknye. Awal pagi lagi dah datang kolej abah dia. Caya la Taufiq. Support abah ek. Majlis abis tengahari.

Petang tu aku dengan Taufiq terlelap. Tambah pulak hujan lebat. Memang lagi tambah syok la tidur. Bini aku lak tak tau nak buat apa tengok kitorang tidur. Bila aku bangun, aku perasan dalam peti sejuk dah ada muffin. Agaknya dia buat masa aku dengan Taufiq tidur la kot.

0 comments